Müşteriler

CARREFOURSA

SELCO, CARREFOURSA'nın tedarik zinciri ve lojistik yönetimi yapılanmasında kritik roller alıyor

Talep Planlama, Satınalma Planlama & Mağaza Besleme Projesi [2017]


CarrefourSA tedarik zinciri yönetiminin en kritik alanları olan tahmin doğruluğu, ürün bulunurluğu ve envanter seviyelerini, SELCO ile yenilediği tahminleme, envanter planlama ve ürün besleme sistemi ile optimize ediyor.
SELCO’nun yönetiminde, uzman kadrolar ile devreye alınan SLIM4 yazılım platformu gelişmiş bilimsel yöntemler kullanarak, CarrefourSA’nın 6 ana dağıtım merkezi ve 700’e yakın mağazasının ürün gamında çalışılan her ürün için doğru zamanda, doğru sipariş miktarlarını oluşturmaktadır.
SELCO’nun uzman danışman ekibi, projenin ilk gününden itibaren sahip olduğu tedarik zinciri bakış açısı ile planlama süreçlerinin uçtan uca şirket stratejileri ile uyumlu olmasını sağlamış, tetiklenen süreç iyileştirme fırsatları, SLIM4 yazılımı henüz canlıya alınmadan hızlı kazanımların hayata geçirilmesini sağlamıştır.

Stok Planlama Müdürü ve proje yöneticisi Emri Aslan, proje ile ilgili görüşlerini şu şekilde özetlemektedir: “Sadece Stok Planlama birimi için değil, tüm şirketimiz için stratejik öneme sahip olan bu projenin başarı ile hayata geçirilmesi için, hem CarrefourSA’nın hem de Türkiye’nin tedarik zinciri dinamiklerini çok iyi bilen SELCO’nun bizlerle olmasını tercih ettik. SELCO ekibi, ihtiyaç analizinden yazılım konfigürasyonuna, entegrasyondan kullanıcı eğitimlerine kadar her aşamada, bize doğru yolu gösterdi. Şu anda sahip olduğumuz yetkinlikler ile müşterilerimizin taleplerini daha doğru algılayıp, tedarikçilerimiz ile daha verimli iş anlaşmaları yapabiliyoruz. ERP sistemimiz ile entegre çalışan SLIM4 yazılımının ekiplerimizin işini daha kaliteli yapmalarını sağladığını, raf doluluğu ve optimum envanter yönetiminde performansımızı iyileştirdiğine şahit olduk.”

Nakliye Optimizasyonu [2017]

Tüketiciye daha yakın bulunmayı ve yenilikçi olabilmeyi iş stratejisinin parçası haline getiren CarrefourSa, yeni formatlar ile tüketici için keyifli alışverişin adresi olmayı hedeflemektedir. Türkiye’nin her köşesine yayılan 700’e yakın noktada müşterilerine en taze ürünleri, en fazla çeşidi, en hızlı şekilde ve iş ortaklarını da uygulama planına dahil ederek verimli bir lojistik yapısıyla sunabilme hedefi, ayrı bir baskı yaratmaktadır. SELCO, hayata geçirdiği ORTEC Routing & Dispatch (ORD) yazılımı ile hedef hizmet seviyeleri, mağaza araç kabul kısıtları ve diğer kısıtları göz önünde bulundurarak nakliye maliyetlerini en aza indirecek planları oluşturmaktadır. Arka ofis sitemleri ve araçlar ile entegrasyonu pürüzsüz bir şekilde sağlayan optimizasyon yazılımı, kullanılacak araç tipleri ve çok duruşlu rota kararlarını oluştururken, planlamacıların potansiyelini de arttırmaktadır.

CarrefourSA Lojistik Grup Müdürü Ömer Genç, proje ile ilgili düşüncelerini, “Devreye alınan ORTEC ORD nakliye planlama sisteminin faydalarını hızlı bir şekilde görmeye başladık. Araçlarımızı hızlı ve daha verimli bir şekilde planlayabiliyor, planları nakliye firmalarımız ile anında paylaşabiliyor, bu planlara uygun olarak depolarımızı daha verimli yönetebiliyor, servis seviyelerimizi ve dağıtım filosu plan uyumlarını ölçebiliyoruz. Proje çalışması gerçekleşirken iş süreçlerimizdeki iyileştirme alanları da su yüzüne çıktı ve lojistik süreçlerimizde beklentilerimizin ötesinde faydalar sağladık. Tedarik zinciri uzmanlıkları ile projeyi bir ’yazılım uygulama’ kimliğinden çıkartıp, uçtan uca verimli çözümler yaratan bir tedarik zinciri değer projesine dönüştüren SELCO ekibine, katkıları ve projeyi başarılı bir şekilde hayata geçirdiklerinden dolayı teşekkür ederiz” şeklinde ifade etti.


Tedarik Zinciri Yönetim Süreçleri Yeniden Yapılanma Projesi [2016]

CarrefourSA firmasının tedarik zinciri yönetimi kopuklukların tespit edilmesi, yol haritalarının oluşturulması ve süreç değişimlerinin tanımlanması kapsamı ile yapılan çalışma ile tedarik zinciri rekabet unsurları tespit edilip, anahtar performans göstergelerini iyileştirecek tedarik zinciri yönetimi insiyatiflleri belirlendi, yol haritaları oluşturuldu.


Lojistik Şebeke Optimizasyonu [2014]

CARREFOURSA, yaşadığı yeni yapılanma çalışmalarının lojistik ayağında SELCO ile çalıştı. CARREFOURSA mağazalarına ürün dağıtım operasyonunun, hedef hizmet seviyelerini sağlarken optimum maliyet ile yapılmasını sağlayan dağıtım şebeke modelini tasarımlayan SELCO, aynı zamanda gelecekteki büyümeleri destekleyecek stratejik lojistik tasarımını da gerçekleştirdi. Çalışmanın bir diğer aşamasında da, CARREFOURSA dağıtım merkezi operasyonları değerlendirilerek, iyileştirme alanları tespit edildi, WMS uygulamasına destek verildi.
CARREFOURSA Lojistik Direktörü Burçin Çelik, söz konusu çalışmanın, yeniden yapılandırmadan geçen firmaları için büyük önemi olduğundan bahsederek, görüşlerini şu şekilde açıkladı: “SELCO, yapmış olduğu çalışma lojistik yapımızın doğruluğunu derecelendirdi, gelecek planlarımıza uygun stratejik lojistik yapımızı tasarımladı ve müşteri hizmetini en üst düzeye çıkarak operasyonel iyileştirme alanlarımızı belirledi. İleride yeni iş modellerimiz ile ilgili yapacağımız projelerimizde de SELCO ile çalışmayı arzuluyoruz.“


Benzer Referanslar